joi, 21 ianuarie 2016

Libertatea-i scumpă

Desigur că nu mă refer la ziarul 'Libertatea' ori la prețul unei eliberări pe cauțiune.

Mă refer la liberteatea mea. Adică la acel privilegiu de a putea să mă plimb liber când vreau și unde vreau.
Chiar dacă eu călătoresc fără bani de prin Martie 2013, lucrul acesta costă ceva.

Costul este responsabilitatea. Este puterea de a face ceea ce-ți place, chiar dacă îți e mai greu un pic decât altora. Este a avea determinarea să lupți pentru visul tău.
Este abilitatea de a găsi soluții.

Ei despre asta vreau să vorbesc un pic mai pe larg. Despre soluții.
Vreau mai ales să vă povestesc aventura pe care o am de mai bine de o săptămână.

De curând m-am decis să-mi găsesc un mic job online.
Pentru că deocamdată staționez în Timișoara, facturile vin. Nimic nou sub Soare.
Nu m-am gândit la un job de birou sau ceva asemănător, tocmai pentru a nu mă ține legat de un anume loc. Știam că sunt sute de variante de a lucra pe net și-am zis 'Ce poate să fie atât de greu?'

Hahahah!

Ok, am fost naiv. Se mai întâmplă și d'astea.

Am răscolit eu netul și-am dat de tot felul de site-uri și recomandări. Chiar și prieteni buni(mersi Emma!) mi-au spus anumite site-uri unde se găsesc colecții de astfel de joburi. Și tot așa!
Eram chiar foarte optimist și gata de lucru.

Asta pînă ce-am început să-mi fac conturi peste conturi.... Teste peste teste.... Și tot așa.

Am făcut asta. Am completat formulare cu aceleași date despre mine, bla, bla, bla.
Și-apoi am descoperit că..... nu erau joburi de făcut.
Sau, mai tare, era nevoie să ai un anumit 'level'. Problema era că nu puteai să ajungi la 'level 1' pentru că nu erau taskuri care să te aducă acolo.
 M-ați înțeles deja...

Am căutat și pe site-uri de freelancing, dar nici acolo nu-i prea roz.
Mii și mii de utilizatori, sute și mii de taskuri și 0 răspunsuri la aplicările mele :)

V-aș pune aici lista de site-uri(pt că încă le am la bookmarks - da sunt ultraoptimist) unde am conturi, dar nu vreau să vă fac să vă pierdeți timpul.
În schimb promit că atunci când voi avea 'microjobs', 'microtasks' sau 'ceva-de-lucru' de acasă o să vă anunț, cu link cu tot!

Să nu aveți impresia că-mi plâng de milă sau ceva. Doar vreau să vă împărtășesc experiența mea cu 'lucrul de acasă' și cu aceste site-uri care pretind câștiguri medii de 150$.

Vreau să nu vă entuziasmați prea tare și să nu vă faceți iluzii.
Vă îndemn totuși să încercați dacă aveți o intuiție să faceți asta, dar cu precauție.

Eu mi-am readus aminte ce-mi place să fac și ce știu eu cel mai bine să fac așa că în curând voi relua activitatea mea de călătorit și împărtășit experiențele mele cu voi.
Curând voi cutreiera iarăși prin țară pentru a vă spune cum puteți călători fără bani, cu sau fără job online, cu sau fără a vă da demisia de la jobul vostru, pe perioadă limitată ori ba.

Între timp eu voi continua să căut joburi remote, dar cu niște așteptări mai realiste, și-n rest mă voi pregăti pentru întâlnirile cu voi.

Ne vedem în curând! :)

Niciun comentariu: