luni, 11 mai 2009

Ghidul turistului(cu bani puţini)

La insistenţele multor dintre voi, azi, m-am hotărât să mai scriu ceva pe blog. Trebuie să recunosc că m-aţi cam luat prin surprindere. Mulţam :)

Acum postul. De ce ghidul turistului(cu bani puţini)? Păi pentru că eu sunt unul din ei şi pt că m-a cuprins melancolia şi dorul de ducă :)
Ce va conţine acest ghid? Primul sfat ar fi să citeşti şi să descoperi singur, dar voi dezvălui de pe acum ce va conţine. Tot felul de sfaturi(primite la rândul meu), avantaje si dezavantaje în legătură cu, călătoritul mocca(aşa cum îmi place mie să-l numesc).
După cum unii ştiţi, mie îmi place să călătoresc mult. Cum nu prea am bani, sau dacă-i am prefer să-i cheltui cu prietenii, prefer să mă deplasez cu autostopul. Ba chiar îmi place foarte mult. Deci ăsta ar fi primul mjloc de transport despre care voi discuta.
Autostopul: este un mijloc de transport disponibil oricui. Multe fete se feresc să călătorească aşa, dar le înţeleg. Are multe avantaje şi (cred) puţine dezavantaje.
  • avantaje: poate să nu vă coste nimic(după cum am mai spus); daca ai noroc te poate duce exact până la destinaţie; cunoşti oameni noi; dacă nu ai ce povesti cu şoferul poţi dormi liniştit(eu personal nu fac asta şi nu recomand); în funcţie de noroc poţi face mult mai puţin decat cu trenul; la fel, în funcţie de noroc, poţi să pleci foarte repede
  • dezavantaje: hmmm.... sa vad: daca ai ghinon poţi sta mult(defapt nu asta contează, ci experienţa) şi în rest nu mai ştiu. dacă îmi aduc aminte completez
sfaturi: astea vi le zic pt ca şi eu am avut nevoie la un moment dat şi sunt foarte folositoare.
1. nu sta pe marginea drumului care are linie continuă! mai mult ca sigur nu va opri nimeni.
2. stai în locul unde începe parcarea/refugiul, ca şoferul să aibă loc unde să oprească.
3. dacă mergi pe o distanţă mai mare şi e o localitate în care de obicei e o "răscruce" fă-ţi 2 foi şi ţine-le pe amandouă. te poate lua până la răscruce ;)
4. daca ai un aparat foto, pune-l la gât să se vadă că eşti turist. inspiri mai multă încredere :)
5. foile nu le scoate la imprimantă pt că scuza "nu mai am bani" nu prea mai merge. fă-le frumos cu un marker, scris ingrijit şi e ok
6. asta zic eu că e cel mai important pentru că eu îl folosesc şi ştiu ca funcţionează 100% mai exact: când stai la stop şi ţii foile în mână uită-te la şofer. ştiu că pare absurd, dar dacă te vede că te uiţi la el îşi dă seama că tu chiar vrei să pleci de acolo.
7. dacă nu vrei să le dai bani cel mai bine e să le zici de la început că nu mai ai bani din cine ştie ce motiv: 90% nu te iau pentru bani, sau nu te mai dau jos o dată ce au oprit.
8. vorbeşte cu soferii. cei mai mulţi pentru asta te iau, să îi ţii de vorbă, să nu se plictisească.
9. poartă centura! chiar dacă ei nu o poartă, tu poart-o liniştit. în caz de Doamne fereşte, tu mai ai o şansă. eu sunt întreg şi nu a fost nevoie să ma salveze centura, dar mai sunt şi alţii pe stradă.
10. mi-a fost greu să-l găsesc şi pe ăsta dar uite că am reuşit: nu vă fie frică să mergeţi cu stopul! puteţi să mergeţi şi 2, dar nu mai mulţi. nu e chiar aşa de periculos. e chiar distractiv uneori. nu spun ca nu e periculos, dar nu-i chiar aşa cum zic toţi.

Urmatorul fel de a călători mocca e cu trenul. În special cu personalul pt că e cel mai ieftin. Sau cu acceleratul dar "cu naşul" pt cei care nu au tichete de reducere, care am auzit că vor să le scoată de la anu'. Eu am fost cu personalul, în 2007, până în Vama Veche, cu o oprire de o săptămână în Sighişoara. Am schimbat 5 trenuri până acolo dar a fost bestial. Eram o gaşcă de vreo 7 persoane cred şi de aia a fost mişto.
  • avantaje: mergi "la sigur"; ştii când pleci şi când ajungi(relativă treaba:P); poţi cunoaşte oameni şi în tren
  • dezavantaje: costă; poate fi foarte plictisitor şi lung drumul dacă eşti singur; trenurile noastre sunt foarte bune la întârziat....; poţi da peste dobitoci/ţigani/beţivi/etc; în funcţie de anotimp poţi muri de frig/cald, chiar şi noaptea în iulie se bagă căldură timp de o oră ;)
sfaturi: din păcate nu am foarte multe sfaturi legate de mersul cu trenul, dar îmi dau silinţa :)
1. puneţi-vă lângă oameni care par ok(atentţie! se poate transforma în dezavantaj:P)
2. evitaţi babele că vă fac capul calendar :P
3. luaţi-vă cu voi mp3 player/carte/revistă/ceva ce să vă ţină ocupaţi

Ultimul, mod de transport este ceva mai exclusivist să zic aşa. Se adresează unei categorii de oameni nu prea numeroasă. Mai exact trekking. Trekkingul este, mai pe româneşte, mersul pe jos, de obicei pe terenuri accidentate şi/sau inaccesibile automobilelor.
Aici nu prea ştiu dacă pot pune avantaje/dezavantaje, dar voi scrie câteva sfaturi personale.
Nu mergeţi niciodată singuri! Fiţi siguri că ştiţi cât de cât traseul. Informaţi-vă! Anunţaţi tot timpul familia unde mergeţi şi cam cât timp staţi. Aveţi grijă să fiţi echipaţi corespunzător şi să aveţi haine de schimb pt ca vremea se poate schimba relativ repede. Protejaţi natura şi uneori curăţati după alţi cretini dacă aveţi în ce să depozitaţi ceea ce strângeţi.

Sper să nu fi uitat anumite lucruri. Dacă vi se pare că lipseşte ceva ziceţi-mi şi voi completa :)


2 comentarii:

Alex spunea...

mda...așa faci tu când vi la Timișoara :))) love you tutule

SnakeVix spunea...

Buna treaba! :D Am bagat la cap!