luni, 20 aprilie 2009

2012, sfârşitul lumii(?)

Mda... ce glumă bună.
Uite-mă pe mine la ora 2 noaptea scriind despre acest, amuzant dar interesant, subiect. După o sticlă de apă şi una de cola băute în house of rock m-am hotărât să dezbat şi subiectul ăsta pe blog.
După cum am observat e un subiect foarte fierbinte la ora actuală. Toată lumea vorbeşte şi se stresează pe tema asta. Mulţi oameni(deştepţi) fac bani frumoşi din asta. Care oameni? Să vă dau câteva exemple: producătorii de talk-show-uri, scriitorii de cărţi(există cel puţin 10, google-it şi vă convingeţi), editorii de ziare/reviste, etc. Eu personal sunt sătul de atâtea "apocalipse" şi "sfârşituri de lume". De ce zic la plural? Nu pentru că sunt nebun. Dar din scurta mea incursiune în viaţă, îmi aduc aminte de cel puţin încă 2 "sfârşituri". Primul a fost în 2000 când vezi Doamne s-ar fi(sau ar fi trebuit să se fi) întâmplat ceva pt că intrăm în noul mileniu. Ce s-a întâmplat? Extraterştrii la fel de puţini au fost, catastrofe la fel de multe, nimic nou. Al doi-lea "sfârşit" a fost(sau era să fie, nu ştiu sigur că nu sunt foarte familiarizat cu subiectul) mai recent. Mai concret experimentul cu acceleratorul de particule care a creat mega-gaura neagră, care cred că deja ne-a şi înghiţit, dar noi suntem atât de proşti că nici nu ne-am dat seama. Asemenea "apocalipse" au mai fost de-a lungul istoriei, o sumedenie. Sunt sigur. Nu mă apuc să fac cercetări pt ca nu mă pasionează. Dar poate sfârşitul real va veni atunci când în istorie se vor acumula în total 666 de apocalipse. Uite că dau naştere unei noi teorii ;) Poate atunci, la a 666-a apocalipsă Pămîntul se va cutremura. Globul se va diviza şi Iisus va coborî din ceruri aşa cum zice in Biblie. Cine ştie? E şi asta o teorie, nu? Aveţi grijă şi puneţi-vă pe numărat.
De asta deja sunt cam sătul de atâtea "apocalipse". Azi m-am uitat la începutul unui film numit 2012(ce ziceam de oameni deştepţi care fac bani?) care defapt este un documentar ştiinţific în care se explică cum stă treaba. Din câte am aflat eu, toată chestia, din punct de vedere ştiinţific, e cam aşa: în 2012 Pămîntul se va alinia cu Soarele şi cu centrul galaxiei noastre. Într-adevăr va fi ceva foarte interesant(fapt confirmat şi de cercetători) deoarece vor apărea modificări electromagnetice la nivelul câmpului magnetic al Terrei. Chestia asta se presupune că va afecta telecomunicaţiile în principal şi aparatura electrică ş.a.m.d. Multă lume se sperie din cauza calendarului mayaş. Acel calendar a fost scris/calculat foarte exact până în anul 2012. Oare de ce? Pentru că de acum mii de ani, civilizaţiile priveau timpul ca pe o chestie ciclică, nu liniară. Şi de aceea, ei au făcut acel calendar bazându-se pe Soare şi restul corpurilor cosmice. Şi-au dat seama că prin perioada aia(2012) se va încheia un ciclu. Va fi o trecere din a 4-a "dimensiune" în a 5-a, ceva de genu'. Chestia interesantă e că în calendarele tuturor civilizaţiilor antice se observă cum ei vedeau timpul din punct de vedere ciclic. Toate au prevestit "ere", "începuturi" şi "sfârşituri". Nu prea înţeleg de ce lumea se stresează în loc să se documenteze. Oricum asta nu e o problemă ce ma priveşte, era mai mult o întrebare retorică :)
Mi-am adus amite că am văzut un documentar mai demult(acum câţiva ani) despre un grup foarte mare de oameni, de ordinul sutelor, care şi-au donat toate bunurile "călăuzitorului" lor deoarece se apropia "sfârşitul" prezis de el. După o perioadă de timp toată secta s-a adunat pe un câmp ca să se sinucidă pentru a ajunge in Rai, cred. Doar că aşa-zisul "călăuzitor" a cam uitat să se sinucidă. El doar s-a cam îmbogăţit dar pentru puţin timp pt că l-au închis. Sunt sigur, şi mă aştept ca în apropierea anului 2012 să apară sute de cazuri de suicid. De ce? Din cauză ca oamenii sunt proşti :) Sau ar fi a 2-a variantă. Oameni care să facă tot felul de tâmpenii sperând că vine sfârşitul. Dar să rămână surprinşi că a fost "alarmă falsă" şi să se vadă îngropaţi în datorii/căutaţi de poliţie/etc şi după aia să se sinucidă :)
Sincer, chiar şi dacă vine sfârşitul "pe bune" de data asta eu tot nu mă stresez. Nu îi văd rostul, cu ce mă ajută să stau îngrijorat? Eu îmi văd liniştit de viaţă şi când o fi să fie, să fie!
Până atunci, noi să fim sănătoşi, ca APOCALIPSA vine singură :))

3 comentarii:

eightmode spunea...

Accelerator de particule ? Atat de mare ? Sub pamant ? Ce cacat ! Nu mai bine foloseau un blender ? :)) =)) (vorba me)

adumbri spunea...

de fapt au fost mai multe "apocalipse". cele mai mari atacuri de panica au fost in anii 1000. acum..mai putina panica, mai mult senzational.
daca ar fi sa ma iau dupa buna-mea apocalipsa a venit de mult, odata cu fustele mini :)) sincer, cred k avem destule lucruri pe care sa ne concentram atentia decat pe nimicuri de astea sau ochii pe emisiuni gen "codul lui oreste" :))

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.