marți, 20 ianuarie 2009

Imi place chimia. Pe bune! :))


Cea mai tare ora de chimie din viata mea! Astazi 20 ian 2009.
Era posibilitatea sa fie inspectie, asa ca am facut ora in laborator. Acolo ne asteptau foarte cuminti pe masa fiecaruia diverse substante. Aveam in fata noastra 2 eprubete, una cu KI, alta goala, cate o bucata de aluminiu (staniol), HCL, CuSo4 si inca o substanta a carui formula nu mi-o aduc aminte. Dupa ce fac un exercitiu la tabla ne apucam toti de experiment. Aveam foi in fata sa stim ce sa facem. Buuuun....
"Puneti aluminiul in eprubeta"- checked :D
"Peste aluminiu picurati HCL" -checked. Nu am pus prea mult ca noh...
"-Doamna profesoara? Mai pun?"
"- Mai pune inca atat!"
"Ok :D"
Era acid pana la jumatatea foitei. Foita avand cam 4 cm. Ok.... Incepe reactia :D Aluminiul devine usor efervescent. Eu si cei 4 "laboranti" ai mei eram ca niste copchii tampiti :)) Aluminiul devine si mai efervescent, noi "uaaaaaa...." Deja incepe sa fiarba de-a binelea... Speriat pun repede eprubeta in suport si o las sa "fiarba" acolo violent. Deja scotea fum alb.... tot mai mult. Profa vede si exclama
"Ce ai facut????"
"NIMIC!!!"
"Ce ai pus acolo?!?!?!"
"Acid clorhidric!! Jur!!!" In tot acest timp colegii si "laborantii" mei radeau in hohte....
Ia profa repede eprubeta in mana, si din greseala inspira. MARE GRESEALA! :)) S-a innecat un pic, a tusit de vreo 5 ori si i-a trecut, e femeie puternica :)) Intre timp aluminiul meu si acidul se transformasera intr-o apa amestecata cu cenusa. Eu (care mai dau BAC-ul si la chimie....) eram masca.... si profa se uita incruntat la mine... :( Sper ca v-ati prins pana acum ca NU ASA TREBUIA SA FIE EXPERIMENTUL!
Dupa o scurta analiza a substantelor de pe masa, observa profa cu stupoare ca defapt eu aveam acid sulfuric in sticluta pe care scria HCL :|
=)))))))))
Dar totusi de ce mi s-a intamplat mie??? :))
:D
Sper sa mai mergem in laborator si sa ma mai lase sa fac experimente. Promit sa fiu cuminte si sa dau foc doar la liceu, atat! :)) :D

3 comentarii:

zafox spunea...

Asa ore sa tot ai. In 4 ani de chimie, sa fiu a naibii de am atins macar o eprubeta.

Bogdan spunea...

Sincer îmi pare rău pentru tine... Nici eu până acum nu am mai făcut... dar l-am făcut pe ăsta destul ca să recuperez ce am pierdut. Oricum de la ora aia, de fiecare dată când mai facem ceva eu mă asigur la profa de cel puţin 2 ori. Şi ea în loc să aprecieze, face mişto de mine :P

L'échappée Austere spunea...

din toata chestia asta, imi pare rau ca am ratat "acid clorhidric!!!jur!!!" =))